Alla inlägg under augusti 2015

Av Åsa - 29 augusti 2015 07:18

Åh äntligen är det helg! Jag blev visserligen väckt tidigt, men det gör inte så mycket.... Det är helg! Dessutom måste jag jobba hemifrån i helgen och då är det ju bra att gå upp tidigt så att dagen blir lång.

Min telefon har börjat krångla igen. Jag fick tillbaka den för 3 veckor sedan, efter en vecka började det igen. Måste lämna in den idag. Denna gången ska jag spara alla kontakter. Ha ha!
Det är svamptider nu... Regnet gjorde gott för kantarellerna.

Gott!! Min snälla granne var här med en påse kantareller häromdagen! Underbart!

Åh jag önskar att jag kunde fånga morgondimman på bild... Men det krävs väl något bättre än en mobiltelefon kan jag tänka.
Önskar er en fin dag!

Av Åsa - 27 augusti 2015 18:36

Idag har det ruskat!
Det är som sagt mysigt och naturen får vackra färger!

Ljungen är t ex väldigt vacker nu.

Av Åsa - 26 augusti 2015 09:05

Hoppla!! I söndags var det sensommar och underbart varmt. Idag är det höst! Bara sådär.
Fast så mysigt det är med höst. Det känns som att man får ett lugn inombords. Naturen luktar tungt, jordigt och gott. Allt går så sakta mot vilan. Vintervilan. Åh ja, det är allt mysigt med höst!

Och glöm inte... Det finns alltid en sol!
Ha en fin dag!

Av Åsa - 24 augusti 2015 22:19

Måndagen har passerat för denna gången. Dagarna går lite för fort minsann. Idag blev det äntligen regn, det gillade blommorna. Hoppas bara att det sjönk ner i jorden och inte bara rann ovanpå.

Det blev en inomhus-eftermiddag idag. Men det är mysigt det också. Det finns ju att göra i alla fall, så jag behöver inte sitta still. Ha ha!

God natt och ha en fin tisdag!

Av Åsa - 23 augusti 2015 22:57

Idag blev det sol och sjö!
Vilket underbart väder!

Bilden är tagen från Loholmen. En spännande ö.

Loholmen

På hembygdsgården blommar det för fullt i örtagården.
Hoppas att ni haft en solig och härlig dag ni också.

Av Åsa - 19 augusti 2015 20:17

Det har verkligen varit en fin sensommar i år. Undrar hur länge det får hålla i sig? Typiskt att semestern och sommaren inte sammanföll... Men det är ju härligt att få fina kvällar efter jobbet oxå!

Av Åsa - 12 augusti 2015 20:44

Det är fullt upp här.., men några bilder ska jag väl kunna skaka fram.

Någon hade satt en hälsning på min bil. Kul va?

Gäsp! Natti!!!

Av Åsa - 6 augusti 2015 20:36

Detta är en gulklint. Det är första gången den blommar här. Jag har faktiskt aldrig sett den någon annanstans heller.

Å vart tror du att du e på väg då?

Gurka!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards